• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Defecten en garantie

Op alle producten die je bij ons koopt krijg je van ons minimaal 24 maanden garantie. We geven bij elk product aan hoe lang de garantie precies is. CCTVwinkel.nl is een officiële reparateur voor Neview producten, daarom kunnen wij je defecte product vaak sneller repareren dan verkopers van andere merken dat doen.

Soms is je product niet meer te repareren, of duurt de reparatie te lang (bijvoorbeeld omdat we op onderdelen moeten wachten), in dat geval krijg je van ons een nieuw of gelijkwaardig product. Als we je product wel kunnen repareren heb je het meestal binnen 1-2 weken weer in huis.

Uitgesloten van garantie

We kunnen natuurlijk niet zomaar alles repareren, voor reparatie binnen de garantietermijn hebben we enkele voorwaarden, zo houden we het voor iedereen eerlijk. De volgende dingen sluiten we uit van garantie:

  • Producten die op de verkeerde manier gemonteerd zijn, bijvoorbeeld:
    - Je hebt een binnencamera toch buiten gebruikt, daar kan de camera niet tegen.
    - Je hebt de recorder in een vochtige/koude schuur geplaatst.
    - Je hebt de kabel vastgezet door er een spijker doorheen te slaan.

  • Producten die per ongeluk of opzettelijk kapot gemaakt zijn, bijvoorbeeld:
    - Camera's die door een inbreker stuk geslagen zijn, mogelijk dekt je verzekering dit wel.
    - Producten die je hebt laten vallen, of waar je bijvoorbeeld een glas water over hebt laten vallen.

  • Producten die stuk zijn door brand, inbraak of storm, bijvoorbeeld:
    - Je camera is geraakt door een afgebroken tak, mogelijk dekt je verzekering dit wel.
    - Je hebt brand gehad en de recorder heeft rook- en/of waterschade, mogelijk dekt je verzekering dit wel.
    - Er is ingebroken en daarbij heeft de inbreker de recorder los getrokken, mogelijk dekt je verzekering dit wel.

  • Kapotte aansluitingen door het verkeerd aansluiten van kabels, bijvoorbeeld:
    - Je hebt de aansluitingen niet droog of waterdicht weggestopt waardoor corrosie is ontstaan.
    - De kabel is net te kort, maar als je hem iets aantrekt werkt het wel, daardoor kunnen kabels "breken".
    - Bij het verplaatsen van de recorder heb je een vastzittende kabel per ongeluk meegetrokken.

In sommige gevallen kan het natuurlijk zo zijn dat je verzekeringsmaatschappij een deel, of al je schade vergoed. Als je schade hebt kun je dit het beste ook bij hun melden. Als we je product wel gewoon onder garantie repareren hoef je je verzekeringsmaatschappij natuurlijk niet op de hoogte te stellen.

Bovenstaande voorbeelden zijn slechts een indicatie, per garantieaanvraag/product bekijken we wat de schade is en hoe deze ontstaan is. We beslissen natuurlijk altijd in jouw voordeel als we twijfelen, pas als we er helemaal zeker van zijn dat de schade anders ontstaan is, en als we dat kunnen aantonen bespreken we de eventuele kosten van de reparatie met je.

Altijd binnen 15 werkdagen een oplossing!

Je hoeft bij ons nooit lang te wachten op reparatie, dat vinden we niet meer van deze tijd. We bieden je altijd binnen 15 werkdagen een oplossing. Deze termijn gaat in als we je product en alle benodigde gegevens van je ontvangen hebben. Als we binnen 15 werkdagen geen oplossing voor je hebben ontvang je van ons een nieuw of gelijkwaardig product.

Minimaal 6 maanden garantie na reparatie

Het is natuurlijk altijd vervelend als je product kapot is, maar hoe weet je helemaal zeker dat het na reparatie niet opeens weer kapot gaat? Juist, dat kun je helemaal niet weten, en ondanks dat we je product natuurlijk uitvoerig testen kan het soms zijn dat je gewoon pech hebt.

Daarom krijg je bij ons nog altijd minimaal 6 maanden garantie na reparatie, niet alleen op het eventueel vervangen onderdeel, maar ook op de rest van je product. We hanteren daarvoor de volgende regels:

  • Het product moet daadwerkelijk gerepareerd zijn, een software update of reset zien we niet als reparatie.
  • Je reparatie moet binnen de garantievoorwaarden vallen, reparaties aan andere schades vallen hier niet onder.
  • Je ontvangt altijd 6 maanden garantie na reparatie, ook als je daarmee meer dan 24 maanden garantie krijgt.
  • Je ontvangt geen 6 maanden extra garantie, de 6 maanden tellen vanaf de reparatiedatum, niet vanaf het einde van je oorspronkelijke garantietermijn.
  • We geven alleen 6 maanden garantie op het fysieke product, als we een IP camera repareren heb je dus geen extra garantie op de rest van de set.
  • De garantie is op alle onderdelen in een fysiek product, dus niet alleen op het gerepareerde onderdeel.

Om het makkelijker te maken hebben we een aantal voorbeelden voor je:

Voorbeeld 1:
Je recorder gaat na 22 maanden kapot, we constateren dat de harde schijf niet juist meer werkt en vervangen deze voor een nieuwe. Na reparatie heb je weer 6 maanden garantie op je recorder. Je hebt dan in totaal meer dan 24 maanden garantie, 28 om precies te zijn.

5 maanden later start je recorder opeens niet meer op, de printplaat is defect. Dat heeft niks te maken met de eerder vervangen harde schijf, maar omdat je 6 maanden extra garantie gekregen hebt repareren we je recorder alsnog kosteloos. Ook na deze reparatie krijg je van ons weer 6 maanden garantie.

Voorbeeld 2:
De recorder die je bij ons gekocht hebt gaat 10 maanden na aanschaf niet meer aan. Het blijkt dat de voeding niet meer werkt. Je krijgt van ons een nieuwe voeding. Omdat je sowieso nog 14 maanden garantie hebt wordt de garantie niet verder verlengt, 14 is immers meer dan 6.

Voorbeeld 3:
De recorder van voorbeeld twee gaat niet na 10 maanden, maar na 23 maanden niet meer aan. We komen er achter dat de voeding niet meer werkt en je krijgt van ons een nieuwe. De externe voeding is geen onderdeel van de recorder zelf, maar een accessoire. Op de nieuwe voeding krijg je van ons nog minimaal 6 maanden garantie, maar dat is niet van toepassing op de recorder zelf, of de camera's in de set.